7. nov. 2013

Supre barnehagevotter

Fant oppskrift på disse bhg vottene!
Her finner du oppskriften jeg har brukt!


De så jo helt supre ut, og hørt mange prate om de.
Ja, så da måtte jeg jo prøve å lage de da!

Har jo aldri strikka votter før, men en gang må jo være den første!

Jeg har brukt Drops Merino Extra Fine på vottene mine, og rundpinne 3 og 2,5.
Jeg bruker noe man kaller for magic loop, for jeg takler ikke strikke med settpinner!

Jeg ble veldig overrasket over hvor enkle og raske de var å strikke!
Også satt de som et skudd på henda til lille bhgtulla vår.
Det som er så supert med disse er den vrangborden midt på som gjør at de sitter godt inntil håndleddet på de små, og så er de lange!

Strikk ett par du også da vel :)



2 kommentarer:

  1. Supre votter!
    Nå som du er gang med vottestrikk skal du se det blir mange par. Det blir flott Tulla:)

    Ett tips skal du få hvis du vil ha det, hvis du ikke bryr deg, glemmer du det bare: Til votter er det ingenting som slår 100%ull, dvs ull som ikke er superwash. Det varmer bedre, og oppførerer seg bedre dersom det blir vått. Jfr barn leker i vann. GarnMERKE har ikke så mye å bety, Du kan gjerne kjøpe billig på sparkjøp og nille, men at det ikke er superwash er tingen:)

    Tulla di er blant de heldige, hun holder seg varm på hendene, Jooosa votter i barnehagen, det er fint, det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips, det skal jeg prøve. Lurte egentlig litt på det med garn, hva som er mest slitesterkt.
      Jeg prøvde bare denne gangen med garn jeg hadde liggende.
      De er heldige de barna som har noen som lager hjemmelaget til seg :)

      Slett

Du vil sikkert også like

.